Malaysian Hospitality...MAS

>> Nov 18, 2008

Cuaca Mendung

More than just an airline code. MH is Malaysian Hospitality.

Cogan kata diatas telah mencerminkan keperbadian sebuah sistem penerbangan yang terkenal di negara kita iaitu MAS Malaysian Airlines System. Hari ini merupakan hari terakhir yang berada di Kuala Lumpur setelah bertungkus lumus menjalankan tugasan rasmi di luar pejabat setelah 2 minggu tidak balik ke pejabat seperti biasa. Dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kota Kinabalu mengambil masa 2 jam dan 30 minit dan seterusnya ke Tawau mengambil masa 30 minit. Whewww…… hanya naik kapal terbang aje telah mengambil masa 3 jam. Itu baru dalam kapal terbang belum lagi mengambil masa perjalanan darat. Kalau semua itu diambl kira maka lebih kurang 5 jam baru sampai dekat rumah yang dah lama saya tidak menjejaki dalam bilik saya yang penuh dengan habuk……

Dalam perjalanan ke Kota Kinabalu, saya sungguh terharu dengan layanan yang diberikan oleh oleh anak-anak kapal Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS). Syarikat ini mengamalkan konsep More Than Just An Airline Code. Malaysian Hospitality (MH). Sungguh tak sangka begitu kerap saya menaiki kapal terbang, pada hari ini sahaja saya dapat merasai kemesraan yang begitu profesional yang diberikan oleh anak-anak kapal. Sungguh terharu !!!. Layanan yang diberikan sungguh mesra sekali sehingga saya tidak dapat menyatakan apa-apa. Senyuman yang diberikan oleh anak-anak kapal begitu manis serta mesra sehingga tak ternyata. Dengan kemesraan mereka, saya juga berkesempatan untuk bergambar dengan anak-anak kapal MH 2662.


Gambar dibawah merupakan senyuman mesra yang diberikan oleh anak-anak kapal.



Dalam perjalanan ini jugak anak-anak kapal Malaysia Airline System telah menyajikan makanan ringan sebelum sampai ke Kota Kinabalu. Berikut adalah packaging makanan yang dihidangkan oleh MAS. Sungguh seimbang dalam makanan yang disajikan itu.

Berikut adalah packaging makanan yang digunakan oleh MAS. Sungguh unik packaging mereka yang sememangnya menarik perhatian saya.


Walau bagaimanapun, di sini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua anak kapal MH 2662 dari Kuala Lumpur ke Kota Kinabalu seterusnya ke Tawau atas layanan anda semua. Syabas & Tahniah teruskan usaha lagi bagi memantapkan lagi Malaysian Hospitality ini………..


yours truly



10 comments:

^aNgRiAni^ November 18, 2008 at 9:21 PM  

ngammmmm hooooo...asal tak minta no kol dia ? u kan masih available...hihihihihi

Pemuda Tawau November 19, 2008 at 8:06 AM  
This comment has been removed by the author.
Adry November 19, 2008 at 8:10 AM  

weeee.... betul kata sis tu... ko ndak ambik no tepon ka?? hehe

Anonymous November 19, 2008 at 4:18 PM  

tiga org tu wil.... ada yg bekenan tak... hehe...

Wilson November 19, 2008 at 6:59 PM  

tak ada lae yang berkenaan pun tak ada bersama dengan saya ambik gambo pun. Uhukssssss

Anonymous November 23, 2008 at 10:53 AM  

aku sudah lama tak naik MAS.. last time tak silap dalam 2 years ago

Wilson November 23, 2008 at 1:39 PM  

So Budi kali ini u naik MAS mana tau ada berkenaan sekadar cuci mata untuk beberapa jam dah mencukupi ler tu ....... Ha ha ha

Anonymous November 23, 2008 at 3:42 PM  

tiket mahal la.. lain la u all kakitangan gov selalu naik MAS.. tp kalau mau cuci mata.. i think AirAsia stewardess punya dress much more sexier than MAS la..

Wilson November 24, 2008 at 6:20 AM  

Kalau Air Asia tak payah lar nak cakap. memang seksi berhabis. dah ler mini skirt. Kalau ada potongan badan yang cantik. Perrrrr tentu hidung aya terus berdarah tak henti..... Uhuksssss

Wilson's Followers

  © Blogger template Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP